علت های خون زیاد در پریود و دلیل خونریزی شدید قاعدگی

علت های خون زیاد در پریود و دلیل خونریزی شدید قاعدگی در خانم ها را در زیر مشاهده نمایید.

علت های خون زیاد در پریود

پریود یا قاعدگی یکی از خونریزی‌های طبیعی در خانم ها می باشد که همه دختران و زنان در سنین مختلف با آن مواجه شده‌اند و هیچ گونه اختیاری در کنترل آن ندارد.

علت های خون زیاد در پریودعلت های خون زیاد در پریود و دلیل خونریزی شدید قاعدگی

این خونریزی از سن بلوغ آغاز شده و تا میانسالی ادامه دارد و در زمان‌های مشخصی به صورت دوره‌ای ادامه می یابد که باعث مشکلاتی برای بانوان می شود مهم ترین مشکلاتی که برای خانم ها به وجود می آورد کم خونی و یا گرفتگی عضلات است و همچنین بی حسی و بی حالی بدن از دیگر عارضه های این دوران می باشد.

دلیل خونریزی شدید قاعدگی

خونریزی هایی که در این دوران به وجود می آید ممکن است کم یا زیاد باشد بیش از حد خونریزی به وجود بیاید در اصطلاح پزشکی آن را منوراژی می‌نامند که باید به دنبال دلایل آن بروید

علائم منوراژی

علائم این عارضه میتوانند زیاد باشد مثل خونی شدن نوار بهداشتی در هر ساعت و تعویض نوار بهداشتی برای چند بار و لخته ها و قطره های خونی زیاد و بزرگ همچنین عدم فعالیت روزمره به دلیل خونریزی زیاد و یا سیاه شدن خون میتوان از علائم عارضه نام برد.

آیا  منوراژی خطرناک است؟

اگر برای یک بار این اتفاق افتاد ممکن است به خاطر مسائل مربوط به رحم باشد اما اگر برای دوباره یا چندباره این مشکل ادامه داد بود و یا خونریزی ها نامنظم به وجود می‌آمد باید به پزشک مراجعه کرد

علت های خون زیاد در پریود

دلایلی که می توان به آن اشاره کرد برقرار نبودن تعادل هورمونی می باشد و دومین دلیل آن اختلال در تخمدانها بوده یعنی اگر در زمان قاعدگی تخمک گذاری انجام نشود هورمون هایی به نام پروژسترون تولید و خواهد شد که باعث می شود خون زیادی در زمان پریود جاری شود از دیگر دلایلی که میتوان با آن اشاره کرد استفاده از آی یو دی و یا حساسیت و برخی از داروهای شیمیایی که برای بیماری های مختلفی استفاده می شود و همچنین بارداری یا سقط جنین از دیگر دلایل آن باشد.

علت های خون زیاد در پریود و دلیل خونریزی شدید قاعدگی

چرخه قاعدگی بدون تخمک گذاری، در بین دو گروه از خانم ها شایع است:
الف- دختران نوجوان که به تازگی عادت ماهیانه شده اند و در یک سال و نیم بعد از عادت ماهانه شدن، مستعد چرخه قاعدگی بدون تخمک گذاری می باشند. (پاره کردن پرده بکارت)
ب- زنان مسنی که نزدیک دوران یائسگی قرار دارند. زنان 40 تا 50 ساله در معرض خطر زیاد ابتلا به تغییرات هورمونی قرار دارند و این تغییرات هورمونی منجر به ایجاد چرخه قاعدگی بدون تخمک گذاری می گردد.

علت های خون زیاد در پریود و دلیل خونریزی شدید قاعدگی

منبع: بیتوته

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *